Skip to content

Ved i stora lass

17 juni 2009
tags:

Jag är alltså i Småland hos svärföräldrarna där vi precis innan lunch idag klarade av att få in årets vedberg till vedboden. 22,5 stora lass blev det och jag som nybörjare vann gissningstävlingen gällande antal lass. 22 lass gissade jag på och är därmed hela 40 kronor rikare. Storasystern minns det som att de lastade in ved hela sommaren när de var små men det har bevisligen alltid handlat om max en vecka. Ändå är det mer ved än jag någonsin lastat i hela mitt liv. Och jag som trodde att jag hade vuxit upp på landet.

One Comment leave one →
  1. 18 juni 2009 10:59

    Wow. You are on FIRE my friend! Som veden, hehe… eh.

Kommentera

