Skip to content

Jag vill bli rik!

21 juni 2009
tags:

Idag flög jag alltså till Paris och döm min förvåning när jag inser att min kära farbror genom sina flygpoäng har bokat businessclass åt mig. Breda säten, sjukt bra service och grym mat. Flygplansmiddagar har inte ett precis gott rykte men idag fick jag veta hur bra mat kan smaka på hög höjd. Vad sägs om varmrökt lax med tomatbulgur, franska ostar, bröd med smör, sallad med parmaskinka och melon, äpplepaj, choklad och valfri dryck i valfri mängd? Plus te eller kaffe. Min incheckade resväska fick dessutom en priority-tag och rullade därför ut nästan först på bagagebandet väl i Paris. Nu vill jag aldrig mer flyga turistklass.

Under mina två veckor här ska jag fungera sällskap och struktur åt min 12 år gamla kusin som har slutat skolan två veckor tidigare än sin bror. Vi ska läsa böcker på franska, plugga engelska, bada och gå på fotoutställning. Vad som händer mer vet jag inte. Jag borde nog planera lite. Har du något tips kanske?

No comments yet

Kommentera

