Skip to content

Depeche Mode

28 juni 2009
tags:

Igår var jag alltså och såg ett av tidernas bästa band på ett tropiskt varmt Stade de France i Paris. Vi satt fruktansvärt långt från scenen och jag hade inte hunnit lyssna in mig ordentligt på nya skivan men det var fantastiskt. Dave Gahan var ingen publikfriare, allt han sa var tack ungefär tre gånger, men lika glad för det var jag. Flera sjukt mäktiga nummer och bäst blev scenshowen, ljusen, musiken och publiken på Personal Jesus när mörkret hade fallit över arenan men det var de avskalade versionerna av Little Soul och Waiting for the night som gjorde störst intryck på mig.

Ni som inte var där men som har Spotify kan ta del av spellistan från konserten här.

No comments yet

Kommentera

