Skip to content

Sömnlös i Stockholm

06 juli 2009

Jag sover dåligt. Sämst skulle man kunna säga. Och det känns inte som att det är en massa tankar som snurrar i hjärnan utan snarare så är det kroppen som är klarvaken och det liksom pirrar och susar som om hundratusentals små myror sprang runt därinne. Fast det betyder inte heller att jag känner mig rastlös.

En mycket konstig känsla och ett problem som jag aldrig har haft förut men det började nu i Paris. Först trodde jag att det var kaffedrickandet så då avslutade jag mitt nybörjade kaffeliv. Men det hjälpte inte. Sedan trodde jag att det var de återkommande kopparna svart te innan sängdags och så slutade jag med dem. Men det hjälpte inte heller.

Det är inte varje natt men det är ofta nog att vara flera gånger i veckan. Hur ska jag funka när jobbet börjar på måndag?

3 kommentarer leave one →
  1. Sis permalink
    06 juli 2009 19:30

    Det kan inte vara så att det ær just jobbet som spøkar? Førvæntan, nervositet (jo det kan faktikst vara så æven fast du inte tror det), ovissheten infør høsten kombinerat med værmen…..? Nær du kommit in i dina nya rutiner, ditt nya liv på riktigt tror jag du kommer sova bættre. Paris var ju trots allt bara en transportstræcka till ditt nya liv!!

    • Cissy permalink*
      07 juli 2009 21:31

      Kanske är det så Syster. Du är söt.

  2. karl permalink
    08 juli 2009 17:00

    Welcome to the insomnia club. We all enjoy it here since we have so much time available to think things through.

    Testa:
    -Lagom arbete dagtid.
    -Fysisk aktivitet dagtid eller inte alltfor sent po kvallen.
    -”Varva ned” innan sangdags (TV raknas inte) t.ex. genom att pilla med nogot i hemmet, lasa en bok, etc.
    -Experimentera med andra satt att varva ned. Ett glas alkohol brukar funka men kan vara inledningen po en dolig vana.

Kommentera

