Skip to content

En tanke om Michael

10 juli 2009

När Michael Jackson levde gjorde han allt för att skydda sina barn. Han täckte för deras ansikten för att allmänheten inte skulle känna igen dem. Det sägs att han var rädd för kidnappare. Kanske ville han också skydda dem från den mediehysteri han själv fick uppleva från ung ålder. Kanske ville han skydda dem från kvällspressens och veckotidningarnas klor. Från spekulationer och ryktesspridning. Kanske ville han skydda dem från den baksida berömmelsen har, speciellt då det inte ens handlade om deras egen berömmelse utan hans.

När Micheal Jackson nu är död hyllas han med en gigantisk minnesceremoni. Man gör det i hans ära och jag tycker att man då borde försöka följa hans önskningar. Men istället låter man en dotter som har förlorat sin pappa stå framför miljarder personer och försöka uttrycka sin sorg. Och helt plötsligt ser hela världen hennes ansikte.

6 kommentarer leave one →
  1. Hanna permalink
    10 juli 2009 12:15

    Håller fullständigt med dig!

  2. 10 juli 2009 14:45

    Jag vet. Jag grät. Det var för mycket! Alla tre barnen kommer för evigt vara förföljda och så kommer dom börja knarka och supa för att överleva och allt blir skandal. Det vill jag inte!

  3. Sis permalink
    11 juli 2009 7:29

    word

  4. 11 juli 2009 21:19

    jag tänkte inte alls så.

  5. 12 juli 2009 18:55

    inte alls. bara att det var starkt av henne att säga de orden hon sa. men de var faktiskt inte täckta över ansiktet den senaste tiden om jag minns rätt. jag har sett deras ansikten förut iaf.

Kommentera

