Skip to content

27 juli 2009

Idag har jag känt mig som den jobbiga homon på jobbet. Den som alla tycker tjatar lite för mycket om ”det där med hbt”. Den som man suckar åt bakom ryggen.

Jag vet egentligen inte exakt vad det var som fick mig att känna så men jag har haft en olustig känsla i magen hela dagen. Det är nog faktiskt första gången jag känt att jag personligen har fått vara med om att hbt-rörelsen har förlöjligats och förminskats (jag räknar inte kommentarer från fulla idioter till sådana tillfällen). Och eftersom jag är en del av den hade jag svårt att inte ta det personligt.

Nu sitter jag här och försöker formulera problemet för mig själv, försöker hitta orsaken till olustkänslan. Jag tror egentligen inte att det handlar om en sak utan om många små och enskilt, var för sig, kan de med säkerhet verka ganska banala. Men tillsammans sitter de där som en klump.

No comments yet

Kommentera

