Skip to content

Frisörnoja

12 augusti 2009

Var och klippte mig för första gången i Stockholm idag. Alltid nervöst med en ny frisör och speciellt eftersom jag har varit så otroligt nöjd med håret sedan förra klippningen. Jag kollade noga att jag skulle få en klippning av en ”senior stylist” som det så fint heter där jag klippte mig. Man vill ju inte hamna i klorna på en elev, det har jag lärt mig av erfarenhet.

Jag fick en liten bög med platinablont hår och tandställning. Killen såg inte en dag äldre ut än 19.

Han klippte otroligt långsamt med tungan utanför munnen hela tiden, lika koncentrerad som Janne Schaffer. Så fort han satte saxen i håret slutade han lyssna på mig, trots att han precis hade ställt en fråga. Han lade evig tid på att kamma håret inför varje tag med saxen och han fönade håret i säkert en kvart.

Jag var smått livrädd hela tiden och satt spänd som en fiolsträng i stolen. När han undrade om radiokanalen jag jobbade för hette P3 Star blev jag ännu mer nervös. ”Nej, P3 Star är ett program, kanalen heter bara P3” svarade jag. Vet folk inte att P3 är en kanal?

I alla fall, efter drygt en timme var jag klar och jag är nöjd (fast jag har ju inte fixat det själv ännu…). Han klippte som jag bad honom och gjorde lite justeringar i slutet utan att protestera trots att han själv kanske tyckte att det var bättre från början. Dessutom fick jag 100 kronor rabatt på nästa klippning bara för att jag bokade ny tid redan idag.

Så att han sedan undrade vad det jag ska sända imorgon ska handla om, trots att han visste att det är nyheter jag jobbar med, det förlät jag honom för.

One Comment leave one →
  1. 13 augusti 2009 11:30

    Ha ha ha!!! Det var riktigt rolig läsning. Jag saknar dina texter, visst är du kalasbra i radio men du skriver som en gudagåva. Jag vill se dig ha en egen kolumn i en tidning. kan du försöka fixa det darling?

Kommentera

