Skip to content

Framtidsdrömmar

20 augusti 2009

När jag blir med jobb och inkomst varje månad den 25:e vill jag fylla min garderob med vackra klänningar och kjolar. Jag vill ha nya skor som håller värmen under vintern och en ny kappa som håller ute höstvindarna. Jag vill bli den människa jag känner mig på insidan även på utsidan och inte behöva gå runt och se ut som Cissy version 2006.

Sedan vill jag laga en massa god mat tillsammans med mina vänner som vi njuter av länge i sällskap med vin och skratt. Jag vill att vi ska sitta kvar där vid det stora matsalsbordet och prata om livet tills ljusen brinner ned och vi blir hungriga igen. Vi ska dansa de kvällar vi orkar dansa och spela spel de kvällar vi inte vill gå ut på krogen.

Och så vill jag ta min kärlek i hand och gå på teater och konserter och filmer där vi sitter och gråter tillsammans till eftertexterna. Jag vill ta henne på restaurang oftare och jag vill köpa hem take away de tidsdagar vi inte orkar koka pasta ännu en gång. Och när andan faller på och vi har sparat en slant och hittat en lucka vill jag ta henne till världens städer där vi kan vandra på okända gator och låtsas att vi lever i en film.

Jag vill köpa en ny mobil som inte startar om sig själv mitt i viktiga samtal och en ny dator så att min tappra kämpe till MacBook får gå i pension (fast det blir ju inte ännu vännen, snälla håll i ett tag till…).

Och så vill jag köpa en digital systemkamera så att jag kan föreviga mitt vackra liv.

8 kommentarer leave one →
  1. 20 augusti 2009 23:10

    Åh. I feel ya sistah /Yo sistah in da hood in the same båt!!

    • Cissy permalink*
      21 augusti 2009 13:11

      Nej nu har 2Pac kommit till liv igen i din kropp…

  2. 21 augusti 2009 10:19

    Vilka exakta ord.
    Kanske kopierar dem!
    På spiken lixom.

    • Cissy permalink*
      21 augusti 2009 13:09

      Gört! Fast du har väl inte gått och skaffat tjej 😉

  3. 21 augusti 2009 15:07

    nej den delen får jag stryka. jag gillar män, mogna härliga och håriga män!!!

    hahaha

  4. Syster permalink
    21 augusti 2009 23:56

    vackra ord min vackra syster!

    kan jag få dem inramade på väggen?

Kommentera

