Skip to content

Cissy och försäkringsbolaget

25 augusti 2009

Det här med att vara arbetslös är verkligen ett heltidsjobb. Inte en lugn stund har jag. Det hjälper förstås inte att det ska flyttas mitt i allt. Idag lyckades jag på grund av flytten få en tjej på Länsförsäkringar att bli förbannad på mig. Hon kunde verkligen inte dölja sin ilska över hur jävla urbota dum hon tyckte att jag var när jag ville säga upp min hemförsäkring och inte fattade att jag behövde en trots att det redan finns en för den nya lägenheten.

Jag sa åt henne att säga upp den, tackade för mig och hon spände ögonen i mig genom luren och sa med uppfodrande mammaröst att ”du måste ordna det här med hemförsäkringen för du måste ha en”. Jag mumlade ”jaaa, hejdå” som en sur tonåring och lade på luren. Hade det varit en gammal hederlig lur hade jag slängt på den så att det sjöng i hela lägenheten.

Sedan jag samlade mig och ringde upp på nytt.

Då fick jag snacka med en ny snubbe och han förklarade varför det är som det är och fixade en ny hemförsäkring åt mig på den nya adressen. Jag var nu en trevlig (men smått förvirrad) kund istället för en tjurig pubertal tonåring. Man blir som man behandlas.

One Comment leave one →
  1. Stefan permalink
    26 augusti 2009 15:15

    Tsk. Man måste inte alls ha en hemförsäkring (även hom hyresvärden påstår det, som i mitt fall). Jag har ingen för närvarande eftersom jag blev lack på Länsförsäkringar då de villa ha dubbla premien mot vad jag betalade i Piteå. Det är väl visserligen skönt att ha om det skulle hända något, men statistiskt sett är det ju en förlustaffär.

Kommentera

