Skip to content

Jobböl

27 augusti 2009

Har precis kommit hem efter en helkväll med jobbet som inte längre är mitt. Det var ett slags tack-och-hej för alla oss som slutar nu i augusti. Dock är jag den enda som redan har slutat och visst var det kul att träffa alla för det är ett underbart gäng men det var tungt också.

Trots att jag försöker att inte tycka synd om mig själv utan försöker att se livet från den ljusa sidan och fokusera på möjligheterna istället för de hinder som uppstår så är det inte kul att sitta och lyssna på jobbsnack större delen av en kväll. Ju längre kvällen gick desto mer nedstämd blev jag. Och det hjälpte inte att alla beställde in öl efter öl och jag bara suktade efter att göra det samma men hjärnan som ständigt tänker förnuftigt på en lönefattig höst satte stopp.

Jag är inte den som ligger på sofflocket och mår dåligt. Jag är den som söker jobb dagligen, som knyter kontakter, som kämpar och tänker att ”nog fasen ska det här ordna upp sig, jag är ju bra för tusan”. Men vissa dagar känns det extra tungt och trist. Och det gjorde det idag.

2 kommentarer leave one →
  1. 27 augusti 2009 8:53

    <3<3<3

Kommentera

