Skip to content

Göteborgshelg

31 augusti 2009

I fredags gick föräldrarnas bil västerut med mig i baksätet. Småsyskonen skulle firas med pompa och ståt på deras 25-årsdag. Det blev en underbar helg i firandets tecken där lördagskvällens party på Bliss på Magasinsgatan var grädden på moset. Mina underbara syskon bjöd sina totalt 38 vänner och familjemedlemmar på fördrink och italiensk buffé trots skral studentekonomi.

Vid midnatt när de faktiskt fyllde 25 på riktigt tystade dj:n musiken och vi skrålade ”ja må de leva” underbart falskt. De fick champange och himmelskt goda jordgubbsdrinkar med enorma tomtebloss och de övriga gästerna undrade nog om de hamnat rätt eller lyckats vandra in på en privat festlokal istället för en av Göteborgs trevligaste barer.

Större delen av sällskapet hamnade sedan på Gretas där jag trodde att jag skulle springa in i hela mitt förflutna men jag fick lyckligt dansa i fred bland okända bögar och flator. När fötterna höll på att gå av från alldeles för många timmar i högklackat tog bror och jag en taxi hem till hans lägenhet där vi sov sött tills mamma väckte oss med ett sms vid 09.20.

Vi hade i ett svagt tillstånd kvällen innan bestämt att frukost på föräldrarnas hotel skulle sitta bra vid tiotiden och trots trötta huvuden tog vi oss dit och möttes av något fräschare föräldrar då de hade skippat Gretas för några timmars extra sömn. Hotellfrukosten ska dock konstateras så här i efterhand vara ett av de bästa recepten mot bakfylla.

No comments yet

Kommentera

