Skip to content

Torsdagar i kyrkan

03 september 2009

Varje torsdag tar jag tunnelbanan till kyrkan. Där samlas vi, en brokig skara på cirka 25 personer, kvinnor, män, tjejer, killar, hårdrockare, lärare, journalister och arbetar stenhårt mot ett gemensamt mål. Vi blir drillade, tillsagda, peppade. Vi utmanar oss själva, våra gränser, våra förmågor och icke att förglömma våra trygghetsramar. Och vårt självförtroende, både som grupp och som individer.

Jag kan vara helt slutkörd, som idag när arbetsdagen startade klockan 04.00 och slutade klockan 18.00, lagom tills jag var tvungen att bege mig till kyrkan, men efter två timmar med det här gänget är jag fylld av energi. Samtidigt som jag är fysiskt utpumpad.

Det är bättre än alla träningspass i världen och hade styrketräningen eller spinningen gett mig så här mycket hade jag varit fit som en elitidrottare. Men, som det är nu går jag hellre till kyrkan än gymmet. Och sjunger gospel så starkt och intensivt att grannarna klagar.

(Förresten, från att ha varit deppigt arbetslös har jag nu helt plötsligt fullt upp med jobb. Tre dagar denna och fyra dagar nästa vecka. Sedan ska jag på utbildning för ett nytt inhoppsjobb, intervju för ett eventuellt dito och så ska jag knåpa ihop en ansökan till ett perfekt heltidsjobb. Efter det är det bara att hålla tummarna. Och charma byxorna av folk.)

2 kommentarer leave one →
  1. 04 september 2009 15:59

    det brukar ordna sig för de som är bra!!!
    lycka till. det kommer att lösa sig till ditt bästa.

    • Cissy permalink*
      04 september 2009 23:05

      Tack söta du! Vi äger världen snart båda två.

Kommentera

