Skip to content

Lördag

19 september 2009

Linas bror bor hos oss en sväng nu och han tog en titt på vårt berg med grejer som legat i hallen i evigheter i väntan på att flyttas ner i förrådet och så sa han ”Ska jag hjälpa er ner med det?”. Så idag, efter veckor av parerande förbi banankartonger och resväskor är hallen åter rymlig som en balsal.

”Det krävdes visst en karl” tänkte jag o-feministiskt. Fast snarare krävdes nog en spark i baken.

Efter det flöt det bara på, dammsugaren kom fram och både Lina och jag konstaterade att en svindyr märkesdammsugare är 1000 gånger bättre än reaexemplaret från närmsta stormarknad.

Nu sitter jag i en skinande ren lägenhet och njuter. ”Bättre start på helgen kan man knappast få” tänker jag och känner att jag är farlig nära att blinka och vakna upp som hemmafru på femtiotalet.

One Comment leave one →
  1. Helena permalink
    23 september 2009 22:13

    Jag har bildbevis på att det inte är första gången du visar 50tals hemmafru tendenser…

Kommentera

