Skip to content

Radiogala

25 september 2009

Igår gick jag på värmning inför Radiogalan på produktionsbolaget Munck som jag jobbat lite för. Tio minuter innan alla ska dra till Berns och galan och jag ska hem och tvätta kommer en av delägarna fram och säger ”Vi har köpt en biljett till dig också, vill du hänga med?”.

Så istället för en helkväll med sköljmedelsdoft och häng i soffan i väntan på nästa maskin fick jag snabbt inta galamode. Underbart. Radiogalan i sig är inte så glamourös som det låter. Snarare en gigantisk firmafest uppdelad i två lag där kommersiell radio muckar med Public service tills Public service inte står ut längre och sjunker till samma nivå.

Folk håller för långa och för interna tacktal och musikunderhållningen håller precis så hög klass som ett osponsrat event sänt i Sveriges Radio P4 kan göra. Fast Donkey Boy var där. Och det var kungligt.

Och jag hade det kungligt. Man kan inte ha det annat när man blir bjuden på galej bara sådär en onsdagskväll.

(måste påpeka att det mest är Lina som älskar Donkey Boy, fast jag smittas lätt)

No comments yet

Kommentera

