Skip to content

Tvätt- och gnällkärring

30 september 2009

Tvätt Fronter

Idag känner jag mig som en hemmafru med tvätt upp över öronen. Har tänkt att klämma in lite städning också men jag får se hur det går. Någon måtta får det ju vara på ordentligheterna.

Någon som inte är ordentlig är killen som delar ut post för Bring Citymail i vårt område. Två gånger hittills har han stoppat helt fel post genom vårt brevinkast och varje gång har jag fått göra hans jobb och gå och lägga breven i rätt brevinkast.

Om vi hade varit flera Johansson i huset hade jag fattat att det kan bli fel ibland men just här är vi en salig blandning ovanliga namn som inte alls är speciellt lika på något sätt och jag tror faktiskt inte att någon av oss har ett sonnamn.

Killen rusar som om det brann i trapphuset och knör ner posten genom brevinkasten och när jag nu två gånger påpekat att han lagt fel post i vårt brevinkast muttrar han bara och springer ut. Visst är det tufft att jobba på tid (varför annars skulle han springa som en skållad råtta?) och visst vill man tjäna grymma pengar men det finns ju gränser. Hur svårt kan det vara att lägga rätt post på rätt låda i ett hus med max 12 lägenheter?

Gnällkärringen och bitchen i mig fick nog och jag ringde och meddelade det till Bring. Inte för jag vet om det hjälper men det känns lite bättre i alla fall.

2 kommentarer leave one →
  1. Helena permalink
    30 september 2009 17:36

    Mkt fin bild måste jag säga, fin komponering och färg.

    Mvh
    Tv-nörden

    P.s. embrace the witch within you. eller nåt.

    • Cissy permalink*
      30 september 2009 18:36

      Hihi tack! Det är en av slutuppgiftsbilderna jag tog i digitalfotokursen. Fast det kanske du visste…

Kommentera

