Skip to content

Radionörden tipsar om teve

05 oktober 2009

Jag äger ingen teve. Eller vänta, efter att min underbart fina Pappa gav mig en så gör jag faktiskt det. Men (förlåt Pappa), jag använder den inte. Alls. Eller vi har spelat tevespel på den förstås. Vilket jag inte heller gör speciellt ofta. Frivilligt ungefär tre gånger i mitt liv hittills.

I alla fall, efter tre år utan teve har jag nämligen inget behov av att koppla in en. Jag slipper att bli teveberoende och ligga i timmar framför TV Shop och fascineras över Magic Bullet, jag slipper långa reklampauser och ett evigt zappande.

Istället kan jag titta på teve när jag vill. Så som jag vill. Pausa när jag vill. På nätet. Där kan jag dessutom snubbla över en massa program jag skulle ha missat i förmån för den kedjerökande tanten i Magic Bullet-reklamen. För på nätet gör det inget om man börjar titta på något och sedan tappar suget. Man zappar inte bara bort det. Istället kan man kolla in det en annan dag.

Låt mig nu vara lite partisk och slå ett slag för Public service. För av alla tevekanalers nätspelare så är SVT Play den evige ledaren. Outstanding. På alla sätt. Testa och jag lovar att du inte kommer att säga emot mig.

Och där kan du nu kolla på Nurse Jackie. Före det sänds på teve dessutom. Missa inte säger jag som redan har knarkat (haha) de tre avsnitten som ligger uppe.

2 kommentarer leave one →
  1. 06 oktober 2009 11:12

    Du är så modern! Du kan kolla när du vill. Och pausa! WOW!

    • Cissy permalink*
      06 oktober 2009 11:37

      Ja jag är sjukt modern. Går ju att göra på en vanlig teve nu för tiden har jag hört. Otroligt modernt.

Kommentera

