Skip to content

Mjölkmage?

19 oktober 2009

IMG_0071 red liten

Från och med imorgon ska jag avstå allt vad laktos heter i en vecka. Ska nämligen till läkaren och kolla upp vad min svullna, onda mage kan bero på och då ska det testas lite innan. Därför har jag frossat i mjölk, smör, grädde och annat härligt i en vecka och nu väntar alltså en veckas avhållsamhet.

För att fira min sista dag i frosseriets värd slog jag på stort med O’boy till frukost idag. Visst kan man hitta laktosfria alternativ till det mesta här i världen, för att inte säga allt, men om man som jag bor granne med en Lidlbutik så minskas utbudet drastiskt, för att inte säga till noll.

8 kommentarer leave one →
  1. mikey permalink
    19 oktober 2009 12:23

    Ät glass idag då!! De andra ersättningsprodukterna är bra, men inte just glassen.. lycka till!

    • Cissy permalink*
      19 oktober 2009 12:26

      Oh glass! Det blir lätt en tripp till affären!

  2. 19 oktober 2009 13:06

    jo men tofu chokladglassen är asagod!!!

    • Cissy permalink*
      19 oktober 2009 18:50

      Jag minns inte hur den smakar men lätt värd att testa asså?

  3. 19 oktober 2009 18:45

    Passa på att bli vegan while you’re at it!

    • Cissy permalink*
      19 oktober 2009 18:51

      Ledsen men never ever darling.

  4. 20 oktober 2009 17:44

    ja klart den är. beige rund platslåda. mumma!!

  5. 27 oktober 2009 17:02

    Vi köper alltid laktosfria mjölken eftersom vi knappt dricker mjölk. Den vi har nu går inte ur förrän 14 Januari! Det betyder att vi hinner dricka upp den innan den blir dålig! =D (ingen av oss är allergiska / intoleranta)

Kommentera

