Skip to content

Sämre än djur

19 oktober 2009

Att jag är lite annorlunda resulterar i en katastrof som varar hela livet.

Bild 9

Nummer ett är vad grannen säger. Det är det här sjuka djävla systemet de har att man ska se bra ut framför människor.

Det är svårt att tämja en kultur med lagar från en annan kultur.

Bild 8

Hon är inte en människa. Hon är inte ett djur. Hon är sämre.

Ord som heder och skam får det att rysa i kroppen på mig. Jag inser hur förbannat bra jag har det. Men jag tycker inte att jag ska ha det förbannat bra. Jag tycker att alla istället ska kunna vara sig själva och inte anses mindre värda på grund av sin sexuella läggning. Se dokumentären Sämre än djur. Här.

4 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    19 oktober 2009 21:30

    Såg den när den visades. Den berörde verkligen djupt. Försöker skriva mer men allt jag skriver känns så banalt eller fel på ett eller annat sätt. Önskar att alla fick vara och bli älskad för den man är.

    • Cissy permalink*
      19 oktober 2009 22:23

      Det önskar jag med. Puss!

  2. Helena permalink
    20 oktober 2009 0:15

    Den här ska jag titta på! Först ska jag sova lite bara. Det va jättekul att träffa dig!! Nu är jag i Piteå igen.. puss o kram

    • Cissy permalink*
      20 oktober 2009 9:02

      Bra där! Den var sjukt bra fast inte speciellt pepp… Det var jättekul att träffa dig med, synd att de bara blev en gång. Puss på dig

Kommentera

