Skip to content

Köra radiobil

17 november 2009

Idag körde jag en sisådär 20 mil för att göra ett inslag på 01.36. Hallstavik tur och retur med en sväng till Norrtälje på ditvägen. Klockren arbetsdag. På allvar alltså.

Det är precis det jag älskar med P4, att få ta mig ut till små tätorter i länet och träffa folk som faktiskt vill vara med i radio, folk som vill berätta sina historier.

Dessutom får jag njuta av bilkörning med radion på högsta volym. Det är verkligen helt underbart att få susa fram på snirkliga landsvägar mellan orter jag aldrig hört namnet på.

Jag saknar ofta bilkörningen när jag sitter där på tunnelbanan. Inte bilkörningen i stan förstås utan just landsvägskörningen. Då, men endast då, kan jag längta tillbaks till den tid då jag fortfarande bodde hemma och gjorde de bohusländska vägarna osäkra med Pappas leasade företagsbil.

3 kommentarer leave one →
  1. 18 november 2009 12:14

    du lyssnade väl på P4 på högsta volym i bilen? ps. jag tror att jag ska köpa en gitarr idag.

    • Cissy permalink*
      18 november 2009 12:31

      Jag måste erkänna att jag bytte till P3 när rikssändningarna började i P4 klockan 13… P3 Musik är mer hög-volym-vänligt än P4 Extra liksom.

  2. BlealflotCall-tool permalink
    09 december 2009 1:18

    meget interessant, tak

Kommentera

