Skip to content

Life is but a dream

26 november 2009

Nyss när jag skulle ta av mig byxorna inne på badrummet för att jeans är obekvämt när man ska slappa i soffan så fastnade jag på något konstigt sätt och tappade balansen. Jag tänkte smidigt rädda mig själv med att stoppa fallet med en hand på toalettstolen men då lyckades jag lägga hela min tyngd på en tumme i helt fel vinkel och plötsligt låg jag på golvet och kvävde ett skrik för att inte skrämma livet ur grannarna.

Nu sitter jag här men en sargad tumme som pulserar och gör ont och tycker synd om mig själv. Som tur är var det vänster tumme och förmodligen är det inte så illa som det låter. Hoppas jag.

Det är typ det mest intressanta som har hänt mig idag. Eller nej, vänta, det är det inte alls. Men det mest intressanta är en hemlis och jag har lärt mig att det är dumt att ropa hej. Istället ska jag ha is i magen (och kanske på tummen) och huvudet på skaft för nu jävlar (ursäkta franskan) ska det här ros i hamn.

Jag ville lägga upp en video med den här passande lilla melodin men det fanns bara hysteriska versioner så nu får ni spela den själva hemma istället. Se det som lite terapi.

One Comment leave one →
  1. ville permalink
    27 november 2009 11:26

    Jag förbehåller mig rätten till både tolkningsföreträde och att ta ut den berömda segern i förskott något som osökt för mig in på kommentarens syfte.

    GRATTIS!

Kommentera

