Skip to content

Vänner

07 december 2009

Foto: Bella HanssonLångt norrut, precis under Polcirkeln fann vi varandra, fyra själar från helt olika delar av landet. Så olika men ändå så lika. Med drömmar att uppfylla, med tankar om livet som sträckte sig längre än till nästa helg och djupare än vem som hade hånglat med vem på kårkvällen. Med oss hittade jag en fristad som gav plats för diskussioner, tankar och analyser.

Fortfarande tror jag inte att jag faktiskt har sagt det högt till dem, mina vänner, vad våra middagar, rödvinskvällar eller kanelbullsbak betydde. Vad de fortfarande betyder.

För nu sitter vi här alla fyra, några år äldre, en lördagskväll i Stockholm. Många steg närmare våra drömmar – för att inte säga mitt i vissa av dem. Och vi låter diskussionerna ta tid. Vi låter varandra tycka, tänka och ifrågasätta.

Och så äter vi. Massor. Alltid. För det är så underbart gott att man aldrig vill sluta.

4 kommentarer leave one →
  1. 07 december 2009 16:18

    Vad gullig du är. Vad allvarliga alla ser ut. Vad har ni gjort med mig? Javisst ja, stod ju bakom kameran. Eller så kan vi låtsas att ni just slagit ihjäl mig med Frellos vego-snacks och nu diskuterar the disposal of the body…

    • Cissy permalink*
      07 december 2009 20:58

      Ja men det är för att vi pratar om så allvarliga och djupa saker. Hehe. Som att planera hur vi ska gömma undan din kropp på bästa sätt. Eller så försöker vi bara se så lite mongo ut framför kameran som möjligt eftersom vi är otrevligt medvetna om att du står där och fotograferar.

  2. Fredrik permalink
    07 december 2009 22:35

    Fredrik gillar detta ❤

Kommentera

