Skip to content

P3 Rytm går i graven

18 december 2009

Jag är tyvärr inte så ledsen.

15 kommentarer leave one →
  1. 18 december 2009 17:33

    Inte jag heller…

  2. Sofia permalink
    18 december 2009 17:54

    Kom in på din blogg av en slump för ett liten tag sen. Är själv journalist och det är ju alltid kul att läsa om andra i samma bransch. Tycker det är grymt coolt att ni lyckats fixa ett helt eget program. Önskar er lycka till och det ska bli spännande att lyssna på er.

    • Cissy permalink*
      20 december 2009 10:37

      Vad kul! Tack! Hoppas det går bra för dig också.

  3. Stefan permalink
    18 december 2009 18:08

    Så det är ert fel… nej, jag skojar. Tycker väl i och för sig att baktakt och närliggande borde få mer utrymme i P3, men kan inte säga att jag lyssnar på P3 rytm särskilt ofta. Kul för er! Lycka till, och jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg att lyssna!

  4. mamma permalink
    18 december 2009 18:09

    Det ska bli så grymt kul att få lyssna på er (bara ni spelar lite finsk musik…då blir det ju mångkulturellt (-: )

    • Cissy permalink*
      20 december 2009 10:38

      Åh vad du är söt, finnarna blir det nog ont om dock… Förlåt.

  5. 19 december 2009 13:58

    me M.A. Numminen åt folket och grattis till er!!

  6. Henrik permalink
    12 januari 2010 21:00

    Tycker det är otroligt tråkigt att P3 rytm läggs ner för att lämna plats åt ännu ett pop-program. Det finns redan flera program som ägnas åt pop och rock.
    Jag har alltid lyssnat på p3 för att jag gillar musik och tyckt att utbudet har varit varierat och bra. Men som sagt, ännu ett pop/rockprogram känns onödigt…

    En sak till som var väldigt onödigt var uttalandet i en intervju från Cissy/Bella att ”Jag är glad att ett sådant program som P3 rytm läggs ner”.
    Det var lågt. Väldigt lågt.

    • Cissy permalink*
      12 januari 2010 21:19

      Jag har full förståelse för att lyssnare tycker att det är synd att P3 Rytm läggs ned men beslutet ligger hos SR och inte hos oss som gör P3 Fredag.

      Det finns heller inte någon av oss som har uttalat oss i media och sagt att ”Jag är glad att ett sådant program som P3 rytm läggs ner”. Där har du väldigt felaktiga uppgifter. Det är aldrig roligt när ett program läggs ned men sådant händer titt som tätt och det ger andra en chans att producera nya och bra program.

  7. Henrik permalink
    13 januari 2010 10:38

    Ledsen om jag är felinformerad, men just så sa Daniel Jadama i sin sista sändning i fredags.
    Och jag rättar mig själv; Det var ett uttalande i en blogg från någon av er, och inte i en intervju.

    Som jag skrev förut, det är tråkigt för musikmångfalden i P3 att Rytm läggs ner, men jag hoppas det går bra för er
    och att ni lyckas göra bra radio och spela bra musik!!

    • Cissy permalink*
      13 januari 2010 11:18

      Det är tråkigt att Daniel Jadama valde att ta upp något vi har skrivit i
      våra privata bloggar, speciellt då det blir väldigt fel när vi absolut inte
      menade att vi tycker att det är bra att P3 Rytm läggs ned. Det vi är glada
      för är att vi får chansen, absolut inte att just P3 Rytm läggs ned.

      Jag hoppas att du hittar något annat du gillar att lyssna på!

  8. Lars permalink
    16 januari 2010 22:19

    Jag tycker det är ok att P3 lägger ett pop/rock program på fredagskvällen. Men jag tycker det är riktigt tråkigt att de plockar bort P3 rytm helt.

  9. 17 januari 2010 2:51

    P3 har väl ett 20-tal olika veckoprogram? Även om man bara räknar kvällstimmarna från 18-00 är det ändå 42 timmar per vecka. Så självklart finns det plats också för P3 Rytm. SR är helt enkelt inte intresserade av public service, vilket är ironiskt. Ytterligare ett skäl till att inte betala tv-licensen.

Kommentera

