Skip to content

Fantastisk jul

25 december 2009

Gårdagen började med fint jobb på förmiddagen. Mängder med underbara människor ringde in och önskade God Jul och berättade om fina jultraditioner. Radiohuset var i princip öde och i vår korridor var vi bara tre personer men det var riktigt mysigt.

Väl hemma hos föräldrarna hade vår fina familj den bästa julaftonen på länge. Brorsan vann tävlingen Sämst Rim Ever och jag fick en grymt fin plattång av Pappa. Syrran gillade min present, fint det. Jag var nämligen nervös att mitt kjolinköp inte skulle vara godkänt, hon är ju trots allt en modeexpert jämfört med mig. Dessutom fick hon en bonuspresent, mitt tröstpris som jag vann i Underbaraclaras tävling. Ett smycke från Ms Bijoux. Eftersom jag inte använder smycken valde jag ut det som var mest ”Syrran” eftersom jag vet att det kommer att bli välanvänt och uppskattat.

Den gemensamma julklappen var som ofta ett spel och ett helt fantastiskt sådant, Besserwisser. Pappa som brukar sucka redan efter en halvtimme eftersom han hatar frågespel var nästan mest inne i spelet och vi spelade hela tre långa omgångar tills klockan passerat midnatt. 

Idag blir det en slapp juldag, mina fina syskon åker redan ikväll hem till Göteborg för mellandagsjobb och jag stannar här och vilar hos föräldrarna i Västerås ända tills på söndag.

One Comment leave one →
  1. Syster permalink
    25 december 2009 22:35

    jag tyckte vi hade det väääldigt mysigt! ❤

Kommentera

