Skip to content

Träningsdilemma

10 januari 2010

Jag vill börja träna. Jag måste börja träna. Jag kommer att må mycket bättre och känna mig mycket bättre och, det som faktiskt gör att jag äntligen har en konkret anledning, jag kommer att åka skidor mycket bättre och inte ha kramp i vaderna och åka som en gammal kärring. Katastrof är det rätta ordet om min fysiska hälsa.

Men, jag har ett dilemma. Jag måste ha nära till träningen. Egentligen borde lokalen ligga i källaren i mitt hus men så fancy har vi det trots allt inte här i Danderyd så då har jag tre möjliga alternativ:

  • Friskis och Svettis med jympapass och gym för ett överkomligt pris
  • Simhallen med simning och vattengympa för en helt ok summa
    eller
  • MåBra gym med styrketräning och gruppträning som pilates, afrodans, poweryoga, spinning, core, bodypump, box – you name it

Jag vill självklart träna på MåBra, det är precis ett sådant varierat utbud jag är ute efter men det är så fruktansvärt dyrt. Jag vet ju som vanligt inte om jag bor kvar här i ett helt år och ett helårskort med månadsvis betalning skulle funka, det är helt överkomligt och säkert billigare än vad många betalar men jag vill ju liksom prova på och inte heller binda upp mig i ett år på något ställe som jag kanske har en timmes resa till om sex månader. Och klippkortet på 10 gånger är skrattretande dyrt, då kommer jag träna så få gånger som möjligt bara för att kunna dra ut på det.

”Kan du inte träna vid jobbet då?” tänker du kloka läsare. Jag har övervägt alternativet men mitt enda fasta jobb ska jag bara vara på två dagar i veckan och då arbetar jag extremt långa dagar med korta lunchraster och eftersom jag känner mig själv kommer jag inte att orka eller vilja träna då.

Vad tycker du att jag ska göra?

2 kommentarer leave one →
  1. 10 januari 2010 22:50

    fast Friskis har ju så himla mkt mer än jympapass och gym. jag boxas, det finns afro, core, jympa av olika slag, aerobiscs, stationsjympa, cirkelgym…hur lång lista behöver du?

    Friskis är prisvärt och ett schysst ställe.

    lycka till.

    • Cissy permalink*
      10 januari 2010 22:53

      Friskis närmast mig har tyvärr inte alls samma stora utbud. Visst finns det lite olika grejer men mestadels bara olika jympapass.

Kommentera

