Skip to content

Att jobba hemifrån

19 januari 2010

Eftersom jag upptäckte att Bella skriver om lite samma sak på sin blogg så väljer jag att pryda detta inlägg med en gammal bild på en ung Bella framför ett grymt bra flöde.

Idag jobbar jag hemifrån och jag har gjort en tredjedel av vad som ska göras idag. Och klockan är halv ett. Den ekvationen ser vem som helst att den inte går ut. Men, jag har gjort en tredjedel. Det ser jag som ett framsteg. I höstas när jag jobbade hemifrån till och från hade jag dagar när jag inte gjorde ett jota på hela dagen.

Men hur gör man för att bli effektiv? Jag har inte ens en tv och ändå hittar jag saker att göra som är lättare än att vara kreativ på beställning. För egentligen är inte några delar av mitt jobb tråkiga, det svåra är just bara att vara så enormt kreativ större delen av tiden. Och jag sitter inte inne på en aldrig sinande källa av kreativitet. Jag sitter däremot inne på en opassande kreativitetspropp som allt för ofta sätter stopp för det flöde jag har.

5 kommentarer leave one →
  1. 19 januari 2010 13:11

    Åh herregud. Glasögonen. Frippan. Bakisminen.

    • Cissy permalink*
      19 januari 2010 13:20

      I LOVE IT!

      • 19 januari 2010 13:25

        Jag förstår att du LOVE IT. Eftersom du gillar att håna mig när jag är ful. Hahaha

        • Cissy permalink*
          19 januari 2010 13:31

          Oh nej. Jag tycker bara att den är så hysteriskt rolig. ”Hej jag försöker se ut som att jag gillar att åka på familjeutflykt till Storforsen men egentligen vill jag ligga hemma och må illa och drick cola. Och varför varför VARFÖR drack jag så mycket Hallands Fläder igår för?” Du bjuder på den va?!

          • 19 januari 2010 15:18

            Självklart. Den här bilden är min falukorv med snabbmakaroner. Bjuder på den. Även solen har sina fläckar. Hahahahahahahahaha

Kommentera

