Skip to content

Det oglamourösa livet som radiostjärna

20 januari 2010

Precis som den något mer starkare lysande radiostjärnan Cissi Wallin skriver (vi har för övrigt gått på samma skola en gång i tiden, tänka sig vilken bra skola det måste ha varit) så kan jag bekräfta att livet som radiostjärna (well, jag är nog snarare radiorookie än så länge) inte är speciellt fancy. Det är snarare mycket, mycket jobb.

Som idag. Jag kom nyss hem efter exakt 12 timmar på jobbet (ok 12 timmar och 10 minuter men det var bara för att jag gick förbi studion för att säga hej då till vår tekniker som satt och jobbade med veckans LAF-avsnitt och som därmed skulle komma att ha en ännu längre arbetsdag än jag) och ska nu dricka en kopp te och somna till Mad Men.

Men, det är värt det mina vänner. För som ni säkert har förstått så ÄLSKAR jag mitt jobb. Så mycket att det krävs att skrivas med versaler.

3 kommentarer leave one →
  1. 21 januari 2010 19:37

    Blir verkligen inspirerad av din blogg. Ska läsa ”Radio i nya medier” på LTU till hösten, och undrar lite vad du tyckte om utbildningen?

    Imorgon är det jag som lyssnar på p3 iallafall!

    Anton

  2. 22 januari 2010 2:07

    😉 Vi MÅSTE ju hosta ett program ihop nångång… Wallin/Avrin. Och förnamnen på det. It´s just ment to be.

    • Cissy permalink*
      22 januari 2010 7:43

      Haha! Det måste vi verkligen! Otroligt konfunderande för lyssnarna kan det bli dock. Jag har redan blivit förväxlad med Cissi Elvin några gånger på tfn så snart tror väl någon att jag säger Wallin när jag ringer…

Kommentera

