Skip to content

Att skämma bort sig själv

23 januari 2010

Ibland behöver man skämmas bort. Så är det. Och har man då inte en massa pengar så att man kan åka på långväga resor eller köpa nya klädesplagg vackra som konstverk eller finurliga tekniska uppfinningar var och varannan dag så kan man som jag hitta små sätt att göra vardagen mer festligt. Som till exempel:

Till frukost tänder jag nästan alltid levande ljus. Jag slår på radion, kokar ett perfekt ägg och en kopp härligt te. Sedan sitter jag länge och läser tidningen och äter smörgåsar med dyr marmelad. Och så känns den trånga tunnelbanan på väg till jobbet inte alls lika energisugande längre.

En gång i månaden vaxar jag benen. Det kan låta urtrist och smärtsamt men ni ska bara veta vilken lyx det är att slippa krångla med rakhyveln i den trånga duschen var och varannan dag. Dessutom får jag automatiskt en 45 minuters paus från livets alla måsten.

En vanlig tisdag kan jag strunta i den där ordentliga middagen och istället bara köpa saker som jag gillar utan att de egentligen inte blir en hel måltid på något sätt. Det blir extra roligt av att jag kan se framför mig hur min hemkunskapsfröken från högstadiet suckande skakar långsamt på huvudet. Det brukar bli avocado, kronärtskocka, parmaskinka, oliver, körsbärstomater, ost och choklad. Men mest avocado och parmaskinka.

Vad gör du för att skämma bort dig själv?

2 kommentarer leave one →
  1. 23 januari 2010 20:16

    Äter over priced chips /Fetto_girl_86

Kommentera

