Skip to content

Söndagsbak

24 januari 2010

Idag har jag bakat bröd. Sirapssöta luftiga bullar som får mig att dimpa rakt ner i köket i en gul villa med vita knutar. De knarrande trägolven, den grönskande trädgården och brännande hett te. Honung, ost och lite extra smör i smyg.

Hemma fick vi mest köpebröd så jag värderade fikastunderna i den gula villan extra högt. Jag tror att min bästa vän som bodde där tyckte precis tvärtom och hellre besökte oss och vår färdigskivade Lingongrova.

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    24 januari 2010 19:45

    Men hallå! Jag bakade ju matbröd hur länge som helst. Slutade när det mest blev döbakt då jag experimenterade för mycket med kli, frön och grovt mjöl )-:

    • Cissy permalink*
      24 januari 2010 20:27

      Jag visste att du skulle reagera, haha! Men det var ju efter det såklart! Allt för konsten mamma.

Kommentera

