Skip to content

Att sätta sig själv i ett fack

30 januari 2010

Vi människor är så benägna att sätta varandra i fack, sätta ord på saker och ting. Vi fungerar liksom inte riktigt fullt ut om vi inte kan malla in alla i vår omgivning. Och det kan göra mig så trött.

Jag har de senaste sex åren bara haft långvariga relationer med tjejer. Men jag skulle lika gärna kunna bli kär i en man som i en kvinna.  Ändå kallar jag mig själv för flata eftersom jag känner att det är det fack jag passar mest i, det som känns mest Cissy. För hetero kan vi nog alla komma överens om att jag verkligen inte är. Rent tekniskt är jag ju bisexuell. Tyvärr tycker jag att det ordet är något av det tråkigaste som finns i vårt vokabulär och det har dessutom fått en dålig klang som jag inte vill identifiera mig med.

Det handlar nämligen inte om att jag är obeslutsam eller att jag inte vågar komma ut helt fullt. Det handlar om att jag finner både kvinnor och män vackra, intressanta och sexiga. Jag skulle inte kunna säga att jag aldrig kommer att bli kär i en man mer i hela mitt liv trots att de flesta av de personer som jag har blivit kär i genom åren har varit kvinnor. Det skulle vara oärligt mot mig själv att hävda något sådant. Och så skulle jag behöva komma ut igen om jag helt plötsligt hittade mitt livs kärlek i en man.

Om vi inte var så benägna att sätta folk i fack hade jag kunnat strunta i att definiera mig. Och visst, det skulle jag ju kunna göra, men orka vara så svår. Istället är jag en flata som kan bli kär i och attraheras av män. Logiskt? Nej. Men det är i det facket jag hamnar om du nu vill att jag ska välja ett.

9 kommentarer leave one →
  1. Andolf permalink
    30 januari 2010 13:01

    Jag tror du är en Bisexuell hetro flata…?

  2. Olle permalink
    30 januari 2010 14:00

    Eller en blata?

  3. 30 januari 2010 14:15

    Eller en flatpalt.

  4. Bror permalink
    30 januari 2010 14:36

    Eller ragata?

  5. sis permalink
    30 januari 2010 15:51

    för mig är du min syster!

  6. 30 januari 2010 16:50

    Haha, fina kommentarer. Själv tänker jag skriva något mer allvarligt. Jag älskar dig kompis. Du är smart. Och du och jag tänker så lika. Great minds think alike. tack för att du är min vän!

    • Cissy permalink*
      30 januari 2010 18:45

      Du är så fin! Jag älskar dig med! ♥

  7. Cissy permalink*
    30 januari 2010 18:44

    Haha! Tack alla för era förslag. Och ett extra tack till er som var seriösa.

Kommentera

