Skip to content

Räkfrossa

30 januari 2010

Det jag kan sakna otroligt mycket här på ostkusten är färska räkor. Visst de finns men de har rest hit och de gör de bannemig inte utan is. Och dessutom är de svindyra året om.

Jag minns fredagarna när jag jobbade i Stenungsund och gick till mataffären på lunchen. Hade jag tur fanns det räkor kvar och just på fredagar var de extra billiga, 69 kronor kilot. Idag spanade jag in stackarna i fiskdisken på Hemköp vid T-centralen och tänkte att det är bara en dum ostkustbo som skulle betala 189 kr kilot för de där. Och så fick jag vara utan räkor även denna fredag.

Det hjälper heller inte att syrran messar då och då från Sveriges framsida och berättar att det vankas räkor och vitt vin till middag.

3 kommentarer leave one →
  1. sis permalink
    30 januari 2010 11:40

    soli! men till tröst har du sjukt mycket bättre utbud på kläder o restauranger…. du får helt enkelt komma och besöka oss! och jag vet vad som står på menyn……. 🙂

    • Cissy permalink*
      30 januari 2010 12:28

      Ja det finns ju för- och nackdelar med allt! Jag kommer lätt på besök men då måste du lova att komma hit också! Puss

  2. sis permalink
    30 januari 2010 12:45

    det är klart!!

Kommentera

