Skip to content

To do: jobba, köpa mjölk, göra abort

16 februari 2010

Jag träffade en kvinna som är gravid. Hon ska göra abort och försöker nu planera in en medicinsk eller kirurgisk abort i sitt liv. Hon tycket det är krångligt med medicinsk abort eftersom man då måste vila en dag extra och det har hon inte riktigt tid med.

”Men om jag tar tabletten lördag morgon för då jobbar jag ju inte på söndag. Så kan jag jobba måndag, tisdag och onsdag sedan.”

Lite som att planera in en klippning, ett tandläkarbesök eller en leverans av en ny soffa.

Jag har som tur är aldrig hamnat i den situationen men jag har svårt att se att jag skulle ta så lätt på det. Men jag inbillar mig att det är hennes sätt att ta sig igenom det jobbiga. Genom att förminska det till precis en lika stor grej som att hinna med det där tandläkarbesöket.

Tyvärr är det mycket större än så.

No comments yet

Kommentera

