Skip to content

Söndagar

21 februari 2010

Jag har alltid hatat söndagar. Haft ångest över att helgen lider mot sitt slut, att det finns alldeles för många måsten och att jag har sovit för länge på morgonen. I år har jag bestämt mig för att det är slut med det.

Söndagar kan ju nämligen vara alldeles underbara dagar. Som en sådan där man ligger i sängen hela dagen och kollar på serier och äter olika varianter av frukost till frukost, lunch och middag. Eller när man tar en långpromenad med en fin vän och värmer sig med en kopp te och varma mackor efteråt. Eller när man går på bio och köper med sig kakor istället för popcorn.

Eller som idag. Jag åkte in och fikade med bröderna Svensson och sedan bestämde vi oss för att kolla på film och äta mängder av Refreshers. Och nu sitter jag här hemma med en fryspizza i ugnen och känner att jag har haft en helt ångestfri söndag.

2 kommentarer leave one →
  1. mikey permalink
    22 februari 2010 13:33

    Och man har ju faktiskt halva helgen kvar när man vaknar på söndag morgon, även om det inte känns så.. Kram!

    • Cissy permalink*
      23 februari 2010 9:19

      Ja man har ju det. Dumt att spendera den på att oroa sig för morgondagen!

Kommentera

