Skip to content

En resa hem

01 mars 2010

Jag har precis kommit hem från jobbet efter att ha rest genom Stockholm i drygt en och en halv timme. En hemsk olycka gjorde nämligen att tunnelbanan vände vid Zinken där jag skulle gå på. Så efter en lång bussresa från ena sidan stan till den andra tog jag Roslagsbanan hem. Som stannade vid Universitetet. Och där stod den still. För länge. Men tillslut kom vi iväg och nu ska jag äta middag pronto så att jag inte börjar ta ut mitt dåliga hungerhumör på väl vald möbel i lägenheten.

9 kommentarer leave one →
  1. 01 mars 2010 20:55

    Usch vad hemskt!!! Jag hoppas du inte såg något av olyckan. Fruktansvärt.

    • Cissy permalink*
      01 mars 2010 21:36

      Hemskt ja. Men jag tog fyran hela vägen från Zinken.

  2. Megla permalink
    01 mars 2010 21:28

    Varför måste folk hoppa framför T-Banan, när jag skall åka hem. Andra gången på 3 veckor som jag blir tvungen att traska hem i kylan.
    Detta är höjden av lathet. Kan ni inte hoppa från en bro, ett höghus eller nått liknande.
    Är du intresserad kan jag tipsa om en populär högbro i Kina som används flitigt för detta ändamål.

    • Cissy permalink*
      01 mars 2010 21:39

      Oj vilken arg kommentar. Och ganska osmidig också må jag säga. Oavsett hur personerna hamnar på spåren så är det hemskt när någon dör. Kanske bussen är ett alternativ nästa gång det blir stopp i tunnelbanan?

    • Annefrid permalink
      01 mars 2010 23:25

      Megla:Hur i helvete kan du sova om natten när du vet att du skrev dessa omänskliga meningar? Istället för att skänka en tanke till den avlidne, till de personer som mist denna person, till den tågförare som var tvungen att bevittna det inträffade? FYTAN vad det är synd om dig för att du var tvungen att ”traska hem”!!! Har du inga känslor, ingen moral? Vad fan skulle du tänka om någon i din närhet hamnade framför ett tåg och dog? Hur skulle du känna om någon skrev dessa vedervärdiga ting då? Är DU intresserad kan jag rekommendera närmaste psykmottagning där du MED ALL SÄKERHET skulle få hjälp. Hade vi haft tur så hade du fått behandlas i Kina DU MED, ditt vedervärdiga svin.

  3. David permalink
    01 mars 2010 23:13

    Bäst var väl förra killen som hoppade ner å skulle hämta sin mobil…

  4. David permalink
    01 mars 2010 23:13

    Bäst var väl förra killen som hoppade ner å skulle hämta sin mobil… Satt i tåget som körde på honom. Lagom fest.

    • Cissy permalink*
      02 mars 2010 10:28

      Ännu en hemsk olycka. Sen kan jag ju hoppas att om jag tappar min mobil på spåret att jag tänker efter en sekund extra och inte agerar på impuls. Hur fin mobilen än är.

  5. Annefrid permalink
    01 mars 2010 23:23

    Megla:Hur i helvete kan du sova om natten när du vet att du skrev dessa omänskliga meningar? Istället för att skänka en tanke till den avlidne, till de personer som mist denna person, till den tågförare som var tvungen att bevittna det inträffade? FYTAN vad det är synd om dig för att du var tvungen att ”traska hem”!!! Har du inga känslor, ingen moral? Vad fan skulle du tänka om någon i din närhet hamnade framför ett tåg och dog? Hur skulle du känna om någon skrev dessa vedervärdiga ting då? Är DU intresserad kan jag rekommendera närmaste psykmottagning där du MED ALL SÄKERHET skulle få hjälp. Hade vi haft tur så hade du fått behandlas i Kina DU MED, ditt vedervärdiga svin.

Kommentera

