Skip to content

Hunden åt upp min läxa

13 mars 2010

Vad gör jag egentligen nu för tiden? När jag inte gör mer än slänger upp ett simpelt inlägg varje dag? Vad håller jag på med? Vad kan hålla mig så otroligt sysselsatt att jag inte kan klämma ur mig något med lite större substans här?

Jo jag jobbar mina vänner. Jag har nämligen lyckats få ihop två veckor med heltidsjobb varav den ena nu är avklarad. Så underbart. Det är som en befrielse, inte bara det faktum att jag vet att lönekuvertet kommer att vara avsevärt mycket fetare den 25:e men också för att jag faktiskt får känna mig som en helt vanlig människa. En sådan som går och lägger sig lite sent för sitt eget bästa och tar tunnelbanan till jobbet varje dag och grabbar tag i en Metro på väg till kontoret där telefonsamtal, möten och helt andra vardagliga bestyr väntar. Och jag älskar det.

Det bästa av allt är att det är radio jag får jobba med även tiden utanför P3 Fredag. Så klockrent underbart. Och jag får möta nya utmaningar varje dag vilket är smått skrämmande men också fantastiskt peppande. Idag spelade jag in barn för första gången. Och det i Protools som jag använde för allra första gången. Det var några svettiga moments men det gick.

Jag hoppas bara att filerna låter som de ska när jag sätter saxen i dem på tisdag…

No comments yet

Kommentera

