Skip to content

Sorgeföda

13 mars 2010

När jag inte mår bra slutar jag äta. Hungerskänslorna infinner sig aldrig och jag rasar i vikt. Alla de gånger jag inte mår bra vet jag egentligen innerst inne att jag borde äta för att orka men jag gör det inte. Jag äter lite för att jag måste men mycket oregelbundet och ofta ganska konstiga saker som sällan skulle ses som måltider.

Idag umgicks jag med en vän som visst är likadan och som just nu behöver någon som ser till att hon äter. Så jag tog till det tunga artilleriet. Chips, läsk, kladdkaka, färsk ananas och nötter. Helt ologiska saker egentligen men hellre att man äter något onyttigt än inget alls. Dessutom gjorde vi grönsakssoppa som vi åt till lunch och middag. Det är sådär lagom lättsmält när det mesta bara växer i munnen.

No comments yet

Kommentera

