Skip to content

Snygg-Helena och jag, vi är goda vänner

30 mars 2010

Idag tog min blivande kombo mig till Ikea där vi irrade runt i en timme och inhandlade nödvändigheter som ljus och påsklämmor. Men också en sänglåda. För i maj flyttar Snygg-Helena in hit och nu finns det redan lite spår av henne i lägenheten. Och det är så otroligt fint. Vi kommer att bli världens bästa kombos. Det vet vi för vi har redan övat i en etta i nästan två månader.

Snygg-Helena är en sådan där människa som får mig att bli otroligt glad. Hon hittar på små roliga saker i vardagen och är alldeles pysslig av sig. Hon älskar mat precis lika mycket som jag och får städryck när man minst anar det. Hon är helt underbar att sitta i soffan och dricka te och prata allvar med och samtidigt, när andan faller på, är hon den grymmaste partytjejen ever. Hon finns där på två röda när världen rämnar och när jag bara vill vara i fred låter hon mig vara det. Och hon verkar liksom veta vilket humör jag är på utan att jag säger något. Hon älskar färgen grön precis som jag och är dålig på att prata känslor precis som jag. Men vi övar på varandra och vid årets slut kan vi säkert kalla oss fullblodsproffs. Snygg-Helena och jag har inte känt varandra länge men hon är bannemig en av de bästa i mitt liv. Tänk att hon vill vara min vän. Det ni.

No comments yet

Kommentera

