Skip to content

Hopkoksmiddag

21 april 2010

Med några få dagar kvar till löning fick jag trolla med skafferiets innehåll för en middag idag. I gömmorna hittade jag finfina grejer som blev en riktigt lyxig vardagsmiddag. Avocado, kalamataoliver, kronärtskockshjärtan, ruccola och körsbärstomater.

Det blev pasta med hemmagjord tapenade (jag mixade oliver, vitlök, olivolja, kapris, salt och lite citron) och resten av fynden åkte i också. Dessutom blev de två matlådor. Score säger jag på det och skålar i vinslatten jag hittade i kylen. Vardagslyx är viktigt, speciellt de dagar man har tvättid.

No comments yet

Kommentera

