Skip to content

Vem äger staden?

30 april 2010

Jag tycker att du ska se Kobra, avsnittet Vem äger staden? Speciellt reportaget om väggmålningarna i Belfast i Nordirland är otroligt intressant. Kanske är jag förstås mer intresserad än andra eftersom min Farmor och Farfar bodde i landet under 8 år. Men riktigt sevärt är det oavsett om du har kopplingar till landet och konflikten mellan protestanter och katoliker eller inte.

2 kommentarer leave one →
  1. Helena permalink
    01 maj 2010 8:13

    Det är skönt att jag alltid kan lita på att bli lite mer allmänbildad när jag läser din blogg.
    Sitter å tittar på Kobra nu (första gången). Jag har ofta svårt att motivera mig till att titta på Svtplay om jag inte får nåt rekommenderat, dålig vana i guess att vara anti-svt. Jag kollar vidare på noemie la france, riktigt coolt med arkitekturen och dansen! Ögonporr för en bildnöörd =)

    • Cissy permalink*
      01 maj 2010 20:16

      Härligt att jag kan tipsa! Kulturtant kommer du att bli när vi bor ihop snart. Gött eller!

Kommentera

