Skip to content

Cissy ältar

04 maj 2010

Idag har varit värsta grymma dagen. Jag har nämligen hösten lite mer tryggad än tidigare. Underbart är reaktionen på det.

Men, dagen fick ett stort moln över sig för att idiotjag var värdelös på att löneförhandla. Skitkass. Jag brukar vara mycket bättre men just idag när samtalet kom, under helvetesveckan som vi har valt att kalla den eftersom det ska spelas in orimligt många program, så kunde jag inte fokusera. Jag förhandlade knappt. Bara pyttelite. Och det är inte slutsumman jag är irriterad över, det är min värdelösa insats i förhandlingen. Åh vad jag sög.

Det går inte att göra något åt det nu men jag kan liksom inte släppa det. Hur jag bara hade kunnat säga, ”du, kan jag ringa dig om 10?”, samlat tankarna, gått iväg från kontoret och ringt. Haft koll på var jag vill landa och inte behöva lägga på luren med känslan att chefen sitter på andra sidan och tänker ”ja det där gick ju lätt, nu har vi gott om marginal till nästa”. Fuck, fuck, FUCK säger jag och ursäktar min franska och fortsätter att gräma mig.

Bara släpp det Cissy, släpp det.

No comments yet

Kommentera

