Skip to content

Pengamorsan

29 maj 2010

Jag fick ett ryck och räknade ut hur mycket jag har att spendera varje vecka fram till löning. Har nämligen som mål att inte behöva sälja av några fonder för den finfina Sicilienresan jag ska göra i sommar och som jag betalade nu när lönen kom. Och därför tänkte jag att jag inte ska bränna för mycket redan nu i början av månaden. På så sätt kan jag ju känna att jag lever fett fortfarande den 24:e. Men pengaplaner funkar sällan för mig nu för tiden. Förr var jag som Joakim von Anka men nu för tiden försvinner lönen på luncher, after work-öl och fina kjolar. Ett liv i dekadens är inte lätt.

No comments yet

Kommentera

