Skip to content

Cissy och Cissi

31 maj 2010

I fredags var Cissi Wallin gäst hos oss i P3 Fredag. Underbar är ett bra ord för att beskriva henne. Cissi och jag har ju, utöver väldigt lika namn, faktiskt ett förflutet ihop. Vi är nämligen båda från Uddevalla (Eller egentligen är jag från Ljungskile och ljungskilebor vill aldrig erkänna att de kommer från Uddevalla kommun och det vill alltså inte jag heller men jag känner att jag skulle ta och underlätta det lite för er. Nu är det kört med det.).

När jag gick i sexan på den lilla landsbygdsskolan omringad av skog och fält med kor gick Cissi i trean. Enligt henne var jag jättecool medan jag själv har ett minne av att jag var ganska mesig och ett av de där ”mittenbarnen” som hängde med alla lite till och från.

Idag är vi båda sjukt famous (ok, hon mkt mer än jag) och jobbar med det vi drömt om. Det kan också tilläggas att vi båda är laktosintoleranta men älskar Ben & Jerry’s. Och därför älskar vi också tabletterna Laktras som gör att man kan glassvulla utan att få ont i magen.

Och så är vi båda hejare på att sjunga kanon:

4 kommentarer leave one →
  1. Mika permalink
    01 juni 2010 19:30

    Jag som trodde att du var från Göteborg..

    • Cissy permalink*
      01 juni 2010 22:52

      Ja det är jag ju förstås egentligen…

  2. Mika permalink
    02 juni 2010 8:03

    Nu blev det lite rörigt. Igen…

    • Cissy permalink*
      02 juni 2010 21:26

      Aj aj. Det här kan inte sluta bra alls.

Kommentera

