Skip to content

Festligheter

12 juni 2010

Igår firade vi oss själva på produktionsbolaget. Det var ett hejdundrande kalas som började med chips, folköl, korv och bananer (lite nyttigt måste det vara) på kontoret. Sedan drog vi till ett Laserdomeställe och sköt på varandra i mörkret. Det var mycket roligare än vad jag mindes. Fast sedan var jag ju också i laget som mitt under brinnande krig sa kommentarer som ”kolla vad coola mina naglar blir i ljuset” eller ”titta, ditt hår blir jättehäftigt, det lyser!”. Vi vann inte.

Middag blev det på Pong där jag åt Dim sum för första gången och blev förälskad. Magiska maträtter gömda i små bollar. Lagom till karaoken hade hela gänget börjat beställa drinkar och sedan sjöng vi som galningar i flera timmar. Bäst var nog allsången på We are the world. Alla borde hyra ett eget karaokerum någon gång i livet, vilken grej!

Kåken blev nästa anhalt där jag mest satt på en soffa utomhus och pratade och pratade och pratade. Sedan blev det tunnelbanan hem och för en gång skull hade jag tur och jag hann med en precis när jag kom ner på perrongen.

Nu har jag semester i fyra veckor.

4 kommentarer leave one →
  1. Bror permalink
    12 juni 2010 12:43

    Kåken blev nästa anstalt borde det väl bli?

  2. mamma permalink
    12 juni 2010 16:21

    Av någon anledning läste jag ”anstalt” och fick hicka, läste om och förstod….(-:

Kommentera

