Skip to content

Fy fan vad skönt

13 juni 2010

Någon kommer ta din ungdoms år ifrån dig
det kommer hända om det inte hänt
Dom kommer brinna upp och du kanske förlåtit, kanske förlåter
men, det kommer aldrig brinna så igen, min vän

Någon slängde ut dig som en sommarkatt, tillslut
som om det gjordes för din skull
Och du har någon ny att somna bredvid nu
Det är inte lätt att vara så ung

Nej, fy fan vad skönt
skönt att jag slipper bli 25
för ögonen svider och hjärtat bränns
vad skönt att jag slipper bli 25
Ungdomen brinner, ge mig eld
Vad skönt att jag aldrig blir 25
för Sisyfos ska till himmelen
Jag svär att jag aldrig blir 25
igen

Jag var ett loppisfynd, hon ville ha nåt
och jag blev använd en gång mest på skämt
Var hennes tryffelhund
och jag borde förstått det, men jag förstår det nu
Jag tänker aldrig mer bli 25

Oskar Linnros

3 kommentarer leave one →
  1. 13 juni 2010 19:47

    grym låt.
    grym text.
    hela skivan är grym!

    • Cissy permalink*
      14 juni 2010 10:10

      Jag vet! Tycker dock skivan är lite ojämn, är inte ett fan av korta musiksnuttar men annars så!

      • 14 juni 2010 13:33

        nej de korta musiksnuttarna kan man vara utan, men resten är bra.

Kommentera

