Skip to content

Lyssningstips

06 juli 2010

Jag är hemma från maffiaön och i väntan på Sicilienbilder tänkte jag bjuda på lite lyssningstips. Veckan i Italien har nämligen spenderats till stor del på stranden och där kan man lätt plöja igenom timmar av poddradio medan man blir svettig av solen och tittar på vågorna som rör sig mot stranden.

Sommar i P1 är en klassiker och där finns många guldkorn. Av sommarens program kan jag varmt rekommendera Eva Dahlgren och Babak Najafi. Jag fick bara med mig de tre första programmen till Sicilien så tyvärr vet jag inte hur resten är. Sommarens första, Annika Sörenstam, var tyvärr en besvikelse. Bland tidigare värdar finns mina favoriter i bland annat Nour El-Refai, Filip Hammar och Fredrik Wikingsson, Ola Salo, Petra Mede, Kristian Luuk, Morgan Alling och Pia Johansson.

P3 Dokumentär har jag en tudelad hållning till, jag tycker att det mycket bara handlar om gubbar, gubbar och gubbar. Intervjuerna görs med gubbar, gubbar, män och gubbar. Men den diskussionen kan vi ta en annan gång och så tar du istället och lyssnar på till exempel Tjörnbrokatastrofen, Tony Deogan och fotbollsvåldet och Veganrörelsen.

Och skrattade högt där på solstolen i den heta sanden, det gjorde jag åt långköraren På Minuten. Vilket guldprogram. Får absolut inte missas. Det är alltid givet när jag fyller iPoden med program. Lyssna här.

2 kommentarer leave one →
  1. Bella permalink
    06 juli 2010 22:00

    Höll på att dö av Annika så sjukt dåligt… Mellanstadieföredrag – nivå. Dahlgren klockrent!!

    • Cissy permalink*
      08 juli 2010 20:01

      Ja det var inget bra alls. Mellanstadienivå plus total avsaknad av dramaturgi. Det var synd för egentligen är hennes historia riktigt intressant.

Kommentera

