Skip to content

Gnällspikar är ni allihopa

07 juli 2010

Efter en veckas internetuppehåll har jag en sisådär 180 blogginlägg att plöja igenom. Efter 100 stycken ger jag upp eftersom de flesta är så otroligt gnälliga. ”Det är så fruuuktansvääärt varmt, åh så joooobbigt.”

För fasen, har ni totalt raderat månader av snökaos, inställda tåg, haltande kollektivtrafik, snålblåst, oplogade gator och trottoarer, minusgrader och åter minusgrader? Har ni totalt glömt bort hur mycket ni längtade efter sommaren och värmen?

Lägg av säger jag bara och tar mitt pick och pack och drar till stranden. Och från och med måndag när semestern är slut ska jag om vädret håller i sig njuta av promenader till jobbet, härliga luncher i solen, långa kvällar med fina vänner och strålande helger som alla känns som fantastiska minisemestrar.

Och sedan, när hösten knackar på dörren igen och Sverige åter blir kallt ska jag minnas sommarens underbara värme. Där och då räcker det att jag sluter ögonen på den knökfulla tunnelbanan på väg till jobbet en regnig tisdag för att jag återigen ska sitta på en solvarm klippa och lyssna på vågornas kluckande.

One Comment leave one →
  1. Yvette permalink
    08 juli 2010 22:32

    Åh vad jag håller med. Jag är så varmtrött att jag knappt orkar röra på mig men det skiiiter jag i. Det är sommar!

Kommentera

