Skip to content

Top notch Saturday

18 juli 2010

Igår var en av de absolut bästa dagarna på länge. Helena och jag spenderade dagen på stan med lunch i solen och shopping. Helena hittade en hatt som passar för precis alla tillfällen. Fast hon beslutade att den fick stanna kvar i affären ändå. Jag förstår inte varför.

När vi kom hem blev det grymmegod sallad och rostbiff till middag vilket vi beslutade om efter att vi båda gått runt ett tag i lägenheten, öppnat och stängt kylen flera gånger och verkligen inte kommit på något vi var sugna på. Och så ropar jag från mitt rum att rostbiff vore ju gott och Helena svarar att precis det tänkte hon på. Snart börjar vi fylla i varandras meningar.

Till efterrättsjordgubbarna blandade Helena drinkar med så mycket rom i att till och med plastankorna drunknade. Stackarna. Men vi blev pepp och efter en sightseeing till Abrahamsberg (don’t ask) så intog vi Lemon där vi drack drinkar, shots, öl och vatten och dansade oss hysteriskt svettiga i flera timmar tillsammans med fina Sofie och Emelie.

Så roligt som vi hade där på Lemon har jag inte haft på länge. Jag kan nog faktiskt med säkerhet säga att det är den bästa utekvällen hittills i mitt liv.

2 kommentarer leave one →
  1. Ulf permalink
    19 juli 2010 9:05

    Abrahamsberg… svårt att hamna där av misstag…

    • Cissy permalink*
      19 juli 2010 22:11

      Ja tyvärr. Det var helt medvetet. Men misslyckat. Vi skulle överraska på en fest men de var inte där utan i Hässelby. Så kan det gå när man inte kommunicerar ordentligt.

Kommentera

