Skip to content

Kaloribombsmiddag

08 augusti 2010

Jag kom precis hem efter en tre timmar lång fika med min nyfunna vän Maja. Och oj vad vi har pratat. Och insett att vi tycker lika om så mycket. Fint när man lär känna sådana människor.

Men, nu tappar jag fokus här, för det var min fantastiska middag jag skulle skriva om. Jag stövlade nämligen in i lägenheten sjungandes på Higher and higher eftersom vi ska kunna den till körrepet på onsdag. Det ska bli så otroligt kul att börja sjunga igen. Jag inser hur mycket jag har saknat det nu när jag skrämmer slag på grannarna med mina sångövningar.

Men, maten var det ja, så, jag står framför kylen som främst är fylld med olika ostar, flera förpackningar öppnad fil och några paket juice och så inser jag att jag inte orkar feja i köket i flera timmar. Ost är gott. Pasta är gott. Och soltorkade tomater är härlig 00-talsnostalgi.

Så min underbara kaloribombsmiddag blev pasta med sjuka mängder riven prästost och parmesan, crème fraîce och strimlade soltorkade tomater. Och icke att förglömma, flingsalt och nymalen peppar. Och det hela tog 8 minuter att tillaga. Bästa söndagsmiddagen på länge.

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    08 augusti 2010 20:24

    Well done, kalorier är gott och nyttigt för dig (;

    • Cissy permalink*
      08 augusti 2010 21:47

      Haha! Tack antar jag =)

Kommentera

