Skip to content

I allmänhetens tjänst

10 augusti 2010

Idag när jag stod på Skeppsbron och väntade på att klockan skulle bli fem och jag skulle ut i sändning så kom två turister fram till mig. De undrade var närmaste ”sån där affär som stänger vid sex där man kan köpa öl” låg och eftersom jag sällan shoppar på Systemet mitt i stan så kollade jag upp det åt dem på telefonen. Sjukt Public Service säger jag.

En annan sjukt Public Service grej jag gjorde idag var att jag intervjuade en dansk artist live i radio – utan att fuska med engelska. ”Varför pratade hon engelska med danskan, vi är ju faktiskt skandinaver.” klagade en lyssnare när jag gjort en turistenkät på stan. Så nu du, jag fattade vad han sa, hoppas du och de andra lyssnarna gjorde det också. Annars får ni bannemig inte gnälla nästa gång vi inte översätter engelska.

No comments yet

Kommentera

