Skip to content

En betraktelse i tiden

27 augusti 2010

Idag var det statsministerduell mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt i Studio Ett i P1 och säkerhetspådraget i Radiohuset var stort. Poliser som rekade entrén och mängder med biffiga säkerhetsmän med öronsnäckor. När det gällde Fredrik alltså. Mona hon strosade lugnt ut efter sändningen med några taniga pressisar i släptåg. Men det är väl så man ser skillnaden på en statsminister och en partiledare i dessa dagar.

Edit: Jag förstår att detta inlägg kan misstolkas. Vill bara påpeka att det bara var en betraktelse och inget annat. Vad jag tycker och tänker om Mona och Fredrik och deras respektive politik har inget med den här betraktelsen att göra över huvud taget.

2 kommentarer leave one →
  1. 27 augusti 2010 21:52

    Vad försöker du säga? Sahlin har också säkerhetsvakter efter sig dygnet runt.

    • Cissy permalink*
      27 augusti 2010 22:37

      Jag försöker inte säga något. Mina kollegor, gäster och jag konstaterade bara att Fredrik Reinfeldt hade ett helt entourage av vakter, pressisar och annat kring sig medan Mona Sahlin hade två killar och en fotograf. En betraktelse som rubriken säger, inte mer än så.

      Om du tolkar det på något annat sätt är jag ledsen att jag vilselett dig.

Kommentera

