Skip to content

En framgångssaga

28 augusti 2010

Den två veckor långa nollningen i Piteå är slut. Det vet jag eftersom mängder av mina Facebookkompisar har skrivit statusrader om en galen kick off och eftersom de en efter en byter tillbaks till sina vanliga namn och profilbilder utan solglasögon. För fyra år sedan var jag en minst sagt aktiv del i den cirkusen och spelade rollen som nolla så ypperligt att jag till och med blev årets nolla. Det känns som minst ett decennium sedan.

De två senaste veckorna har jag istället jobbat. Med det jag drömde om då, där för fyra år sedan. Det som gjorde att jag bröt upp från Göteborg och lägenheten vid Gustaf Adolfs torg, bröt upp från kärleken och vännerna och flyttade 130 mil norrut. Idag kan jag leva på drömmen. Den gör mig inte rik men den gör mig lycklig. Den gör mig inte trygg eftersom jag lever i visshet ungefär ett halvår i taget. Men den gör mig stolt över mig själv.

2 kommentarer leave one →
  1. Helena permalink
    30 augusti 2010 21:56

    Jag är också stolt över dig!

Kommentera

